Дженерики – це медичні препарати, які визначаються за їхньою хімічною назвою, а не торговою маркою. Дженерики містять ту саму діючу речовину, що і брендові препарати, з незначними відхиленнями в неактивних компонентах (наповнювач, барвник тощо.), або повністю відповідають еталону. Дженерики мають ту саму лікарську форму, силу, шляхи виведення, безпеку, експлуатаційні характеристики, і передбачуване використання, що й оригінальний патентований препарат. Таким чином, дженерики ідентичні або знаходяться в межах встановленої законом біоеквівалентної подібності до патентованого препарату.
Дженерики – це підробка?
Ні, дженерики — це не підроблені препарати. Вони мають свою торгову марку і однакову діючу речовину з патентованим препаратом. У більшості випадків, дженерики стають доступними для споживачів тільки після того, як закінчується патентний захист, отриманий оригінальним розробником. У багатьох країнах світу патентний захист діє протягом 20 років, у деяких - менше. Після закінчення терміну патентного захисту, простір звільняється і для інших учасників (фармацевтичних корпорацій), внаслідок чого ринок фармпрепаратів наповнюється дешевшими аналогами, створюючи додаткову конкуренцію як між собою, так і між брендом. Ці дії призводять до вимушеного демпінгу цін на фармакологічному ринку. Виробники дженериків можуть виробляти препарати тільки під своєю торговою назвою (брендом) і в жодному разі не копіювати назву торгової марки патентованого препарату, на який спочатку поширювався патентний захист. Інакше на виробника дженериків буде накладено санкції, а його продукція вважатиметься контрафактною (підробленою).
Чому дженерики коштують дешевше?
Лікарські препарати у вигляді дженериків, як правило, мають нижчу ціну, ніж їхні фірмові аналоги. Причиною порівняно низької ціни дженериків є наростаюча конкуренція серед виробників. Коли речовини більше не захищені патентним правом компанії мають менше витрат на створення генеричних препаратів (тільки витрати на виробництво, а не повністю вартість розробки технологій та витрати на клінічні дослідження). Таким чином, виробники генеричних препаратів можуть підтримувати свою рентабельність значно за меншою ціною.
Приклади дженериків та оригінальних патентованих препаратів
Ви, напевно, знаєте масу препаратів, що значно відрізняються за ціною, які мають у своєму складі одну і ту ж речовину і практично ідентичні один одному. Для більшого розуміння наведемо кілька прикладів дженериків та оригінальних патентованих препаратів, а також порівняння їх роздрібних цін в аптеках на момент написання цієї статті (02.09.2015):
Діюча речовина | Назва патентованого препарату | Ціна | Назви дженериків | Ціни дженериків |
---|---|---|---|---|
Флуоксетін | 14 капсул, Прозак 20 мг | 500 грн | Флуоксетин, Біоксетин, Депрекс, Депренон, Портал, Продеп, Профлузак, Флоксет | Середні ціни дженериків в аналогічному дозуванні 18 грн за 20 табл |
Сілденафіл | 1 табл, Віагра 100 мг | 350 грн | Kamagra-100, Malegra-100, Потенціалі-100, Viprogra-100 | Середні ціни дженериків у межах 180 грн за 10 табл |
Калію та магнію аспарагінат | 50 табл, Панангін | 115 грн | Аспаркам, Аспаркам-L, Паматон | Середня ціна дженерика 8 грн за аналогічну кількість таблеток |
Дапоксетин | 3 табл, Priligy 60 мг | 1400 грн | Poxet-60, Vriligy-60, Duratia-60 | Середня ціна 300 грн за 10 табл |
Користь від використання дженериків у лікувальній практиці важко переоцінити. Далеко не кожен споживач може собі дозволити купити навіть аналог у вигляді дженерика, не кажучи вже про брендовий препарат, що особливо актуально для України. І ця користь відображається не тільки у стані товщини вашого гаманця, а й на більш глобальному, в тому числі і державному рівні. Таким чином, використання дженериків дає можливість раціонально і правильно витрачати національний бюджет, який виділяє наша влада на охорону здоров'я, що створює додатковий фінансовий резерв, скажімо для закупівлі дорожчого медичного обладнання та інших товарів.
Широке використання дженериків дозволяє більш раціонально витрачати національний бюджет, який виділяється на цілі охорони здоров'я, і, таким чином, створювати фінансовий резерв для оплати дорогих медичних продуктів, процедур та послуг. У свою чергу, цінова конкуренція з боку виробників дженериків підштовхує інноваційні компанії до створення принципово нових та сучасних препаратів та методів лікування.
Написати коментар Відмінити